E usor sa recrutezi. Toata lumea stie

May 13th, 2013

Tot romanul se pricepe la PR, Marketing, Social Media, Politica si… HR. Daca suntem adesea in postura de a intelege oamenii din jurul nostru, de a lucra cu ei, de a-i convinge de ceva, rezulta ca stim HR. Nu vreau sa fac o pledoarie pentru motivele pentru care se intampla asta, insa as vrea sa ma opresc asupra uneia dintre afirmatiile generate, de obicei, de cineva care se potriveste acestei tipologii.

perpetum mobile Nimic mai gresit. Cred ca sunt intr-adevar mai multe sanse sa gasesti oameni buni disponibili in aceasta perioada, dar s-ar putea sa nu se potriveasca fix cu ceea ce cauti acum.

Faptul ca sunt multi oameni in cautarea unui job acum, spune celor care sunt angajati si altceva: “Atentie la schimbari, evalueaza bine” sau, cu alte cuvinte, “nu da vrabia din mana pe cioara de pe gard” si “nimic nu este ce pare sa fie”.

In ultimii ani, devine din ce in ce mai serioasa decizia de a schimba un loc bun, in care ai avut rezultate, cu un alt job poate la fel de bun, dar care are mai multe necunoscute in ecuatie. Nu stii daca planurile lor sunt sustenabile, daca mediul este chiar asa cum este prezentat, iti evaluezi cu mult mai multa atentie riscurile pe care ti le asumi pentru un pachet usor mai mare sau un rol mai complex decat cel actual. Zic usor mai mare pentru ca nu se mai fac schimbari pentru diferente salariale asa de mari cum se intampla in 2006 – 2007, cresterile nu sunt spectaculoase. Insa, un manager de top sau un expert intr-o anumita arie, a ajuns la nivelul de maturitate care il ajuta sa aplice aceleasi principii din business in modul in care isi construieste cariera.

Principalele motive pentru care ar putea pleca in aceste timpuri tin mai degraba de instabilitatea companiei actuale (de multe ori au acces la informatii care nu sunt disponibile in acest moment in piata), de efectele limitative ale crizei (puterea de decizie si libertatea de miscare au tins in multe organizatii sa se reduca), de atitudinea managerului direct care continua sa isi justifice (ideal in scris) deciziile,  mai ales cele de angajare, si lista ar putea continua, dar nu prea mult.

Ca sa atragi un om bun, care este intr-un job bun si are performanta in aceste conditii de piata, ai nevoie de adevarate abilitati de vanzare si de o deschidere si o abordare plina de argumente sustenabile legate de oferta ta. In continuare e nevoie sa “vanezi” oamenii buni, insa, mai mult decat in trecut, e necesara o imbunatatire a modului in care iti prezinti oferta si a manierei in care negociezi pachetul oferit.

Si nu, proiectele de recrutare nu dureaza mai putin, ci mai mult decat in alte perioade. Pe de o parte datorita argumentelor de mai sus, pe de alta parte din cauza nevoii din unele organizatii de a avea toate aprobarile pentru a lua o asemenea decizie.

Tot suntem in perioada daramarii miturilor, va invit sa va ganditi la cele de mai sus si din perspectiva voastra ca si angajator, dar si ca angajat. Sunt deschisa la contra-argumente, poate asta este doar experienta mea in recrutare in ultimii ani. Astept provincia. 🙂

Tags: , , ,



Comentarii

  1. Ce bun articol pentru luni dimineata :). Imi aduc aminte ca am facut un training de recrutare prin 2002, a durat 6 sesiuni, cu teste, cu simulari si apoi am trecut prin multe recrutari si de masa, si mai speciale…si nu e chiar asa simplu cum ni se pare. Pentru mine a fost interesant apoi sa urmaresc la cei care m-au invitat la interviuri cat respecta din principiile invatate de mine la acel curs. Unele din ele chiar de bun simt. Nu inteleg nici pana in ziua de astazi de ce nu se da si raspunsul negativ dupa un interviu, sub orice forma – mail, sms sau telefon- .mai ales dupa ce ajungi cu candidatul la un prag avansat in procesul de recrutare, adica ajung sa stau fata in fata cu HR directorul companiei respective si trece aproape o luna si nu primesc nici macar ” ne-a parut bine, va pastram in atentie etc”.
    In alta ordine de idei, cred ca acum procesele de recrutare sunt mult mai lungi pentru ca in sfarsit s-a inteles ca omul pe care il iei in echipa ta va face parte din capitalul de inteligenta si vointa al companiei, asta nu se testeaza cu un formular cu bife si printr-un interviu cu 10 intrebari….e nevoie de mai mult. Eu ma bucur de asta, pentru ca inseamna o profesionalizare.

  2. Andra says:

    Foarte bine punctat. Toti se pricep, dar cum se face ca inca selectiile se fac cam neprofesional chiar si la ‘case mari’. Principii simple nu sunt respectate. Pe de alta parte, si neserioziatea multor candidati e surprinzatoare..inca trebuie sa ne educam, din ambele parti.

Comenteaza

Copyright © 2010 - 2017 Madalina Uceanu Design: Bogdan Gheorghe