Intrebari si..raspunsuri
May 26th, 2010Colaborarea mea cu Unica s-a intensificat o data cu crearea unei zone de consiliere in care pot fi puse intrebari specialistilor pe diverse domenii. Avand in vedere faptul ca unele intrebari s-ar putea sa fie de interes si pentru voi, m-am gandit sa extrag cateva dintre cele care mi-au dat ceva de lucru in elaborarea raspunsurilor potrivite. Numele sau pseudonimele persoanelor care au adresat intrebarile le gasiti pe forum, cred insa ca nu sunt relevante pentru continutul acestui blog, de aceea nu le voi mentiona aici.
Cum motivezi echipa in perioada de criza?
Ce poate face un manager intr-o astfel de perioada, cand nu ne permitem sa oferim bonusuri, promovari, traininguri sau alte beneficii pe care le puteam oferi. M-ar interesa sa imi dati cateva idei despre ce as putea sa fac cu echipa mea formata din 5 persoane.
Instrumentele de motivare in perioadele de criza, in care bugetul nu permite metodele financiare cu care ne-am obisnuit atat de mult, cu siguranta dau multe batai de cap companiilor mari sau mici din Romania, dar nu numai. Factorii motivatori care merita inclusi in sistemele de motivare nu numai in perioada crizei sunt legati de motivatia intrinseca, ceea ce ii face mai dificil de implementat. Ei se refera la modul in care se simt tratati oamenii, nivelul de respect fata de ei ca indivizi (asa cum este perceput de ei), nivel de independenta in luarea deciziilor si transparenta in comunicare. Cred ca de fapt aceasta este o perioada foarte buna pentru a strange randurile, a comunica cat mai concret situatia reala si a cere implicare pornind de la aceasta transparenta, utilizand la maxim creativitatea si ideile pe care le au acestia vizavi de potentiale solutii de redersare a situatiei.
Reluand, pe scurt, as comunica deschis contextul cu riscurile reale si plusurile potentiale in cazul in care este depasita cu bine criza, si le-as cere parerea vizavi de potentialele planuri de actiune si sugestiile lor vizavi de deblocarea situatiei. Avand in vedere faptul ca este o echipa destul de mica, o asemenea abordare deschisa, cred ca poate fi implementata si este singura care poate asigura un nivel de comunicare real si corect si din partea lor.
Cum ne prezentam defectele, cand suntem intrebati despre ele la un intreviu pentru job?
pentru ca e rau si sa zici ca nu stii care sunt. Dar alteori s-ar putea sa spui exact ce nu ar trebui sa stie viitorul angajator.
In primul rand as vrea sa ne oprim putin asupra definirii defectelor. Sunt unele de care esti convinsa, esti constienta de ele, le-ai remarcat si tu? Sau ai preluat rapid de la ceilalti niste etichete puse fara a face o analiza prea amanuntita a veridicitatii lor?
Presupunand ca la intrebarile de mai sus ai raspunsurile, sugestia mea ar fi aceea de a le mentiona, explicand eventual si modul in care acestea se manifesta, si evitand caderea in clisee. Un exemplu de cliseu este un punct forte ascuns sub un punct slab: “am prea multa incredere in oameni”. Suna banal si fals, incearca sa te concentrezi pe cele care sunt cu adevarat niste minusuri pentru tine.
Daca nu le mentionezi, exista riscul sa obtii un job in care este necesar sa activezi intr-o zona in care ele sa fie necesare. De exemplu, nu esti foarte atenta la detalii sau atunci cand lucrezi cu multe cifre, ti se ofera un job in care trebuie sa faci zilnic o analiza amanuntita a unor rapoarte care sunt pline cu asa ceva. Cat de fericita si multumita vei fi sa fi intr-o zona deloc confortabila minim 8 ore pe zi, 5 zile pe saptamina?
Tu ce intrebari ai legate de cariera ta? Le astept!
[…] This post was mentioned on Twitter by Oana Vladutoiu, Portal HR. Portal HR said: RT @MadalinaUceanu Intrebari si..raspunsuri http://bit.ly/c630h2 […]