LinkedIn in recrutare, mit sau realitate (I)

January 26th, 2010

In urma cu cateva saptamini am creat un chestionar a carui idee mi-a venit de la unul dintre comentariile de pe blog.  Scopul acestuia a fost sa inteleg cat de multi sunt cei care utilizeaza LinkedIn-ul pentru recrutare. Motivul a fost unul simplu, uneori cand te obisnuiesti atat de mult cu anumite instrumente care fac parte din rutina ta zilnica, e posibil sa pierzi contactul cu realitatea, sa crezi ca toata lumea face la fel, cand de fapt..sa nu fie asa.

Rezultatele studiului au evidentiat printre altele faptul ca:

  • cei mai multi folosesc LinkedIn-ul pentru reconectarea cu fosti colegi;
  • sunt mai multi cei care isi cauta job prin LinkedIn decat cei care cauta candidati cu ajutorul acestei platforme;
  • sunt mai multe femei decat barbati care utilizeaza LinkedIn-ul;
  • cei care folosesc LinkedIn-ul pentru gasirea de candidati pentru un job lucreaza in HR;
  • cei din vanzari si marketing nu sunt foarte activi in utilizarea acestei retele sociale;
  • in general, cei din companiile cu numar mic sau mediu de angajati sunt mai deschisi acestei oportunitati;
  • utilizatorii cei mai activi au intre 25 si 34 de ani.

Mbusinessman sitting around tablearea majoritate a celor care au completat chestionarul nostru folosesc in primul rand LinkedIn-ul pentru   posibilitatea de a se conecta cu fosti colegi. Pe locul doi este utilizarea Linkedin-ului pentru conectarea cu oameni din HR si pe locul trei gasirea unui job prin intermediul acestei retele sociale.

Respondentii folosesc mai putin LinkedIn-ul pentru proiecte B2B sau pentru gasirea unor candidati pentru job.

Prin comparatie, un raport Jobvite despre Utilizarea Social Media in 2009 arata ca in vest 68% din organizatiile care au participat la studiu folosesc retelele sociale (si Linkedin-ul este in topul lor) pentru a-si sustine eforturile de recrutare, 77% dintre ele utilizand acest mediu in principal pentru a identifica candidatii pasivi.

In Romania utilizarea LinkedIn-ului este inca la inceput. Conceptul in sine de platforma sociala (cu toate functionalitatile sale) isi va imbunatati cu siguranta imaginea in ochii utilizatorilor sau potentialilor utilizatori in perioada urmatoare. Dar, ca orice tendinta pe care o importam din vest, adaptarea este una de durata.

De fapt, am putea spune ca ceea ce este de asteptat sa se intample este si in acest caz o schimbare a punctului de vedere. Daca in clipa de fata tendinta este de a utiliza aceasta platforma ca pe un spatiu virtual de intalnire cu oameni cunoscuti, este inevitabil ca increderea in ea sa creasca si posibilitatea identificarii de candidati potriviti pentru joburi (in cazul companiilor) sau de joburi interesante (in cazul candidatilor) sa devina una din ce in ce mai vizibila ( ea exista in clipa de fata dar nu este perceputa ca atare).

Voi reveni cu profilul utilizatorului LinkedIn identificat in urma acestui chestionar si cu raportul complet intr-o varianta downloadabila.

* Chestionarul a fost postat online, pentru o saptamina, in doua variante, un Poll realizat chiar pe LinkedIn si un chestionar cu optiunea de raspuns multiplu (care nu este oferita de LinkedIn) realizat cu ajutorul platformei Constant Contact. In decursul acestei saptamini, au raspuns 80 de persoane via LinkedIn si 160 via Constant Contact. Datele de mai sus au rezultat in urma analizei datelor stranse cu ajutorul Constant Contact.

** Interpretarea datelor acestui chestionar a fost facuta cu ajutorul Andreei Calin, fara ajutorul careia Constant Contact ar fi ramas o enigma pentru mine, iar Portal HR doar o idee frumoasa, pierduta in eter ca multe altele. 


Tags: , , , ,



Comentarii

  1. Social comments and analytics for this post…

    This post was mentioned on Twitter by MadalinaUceanu: Post nou pe blog: Folosirea LinkedIn in recrutare, mit sau realitate (I) http://tinyurl.com/yacmfx5

Comenteaza

Copyright © 2010 - 2017 Madalina Uceanu Design: Bogdan Gheorghe