LinkedIn in recrutare, mit sau realitate (II)

January 27th, 2010

Am promis ca voi reveni cu cateva comentarii suplimentare la chestionarul referitor la folosirea LinkedIn-ului in recrutare. Varianta completa a raportului o puteti descarca aici.

Profilul respondentului la studiul nostru care utilizeaza Linkedin in principal pentru ca vrea sa se conecteze cu fostii colegi, in secundar pentru a se conecta cu oameni din HR si pentru gasirea unui job se creioneaza in urma interpretarii rezultatelor dupa cum urmeaza:

  • foloseste LinkedIn de mai multi ani;
  • in peste 50% din cazuri este specialist intr-un anumit domeniu (doar aproximativ 30% dintre respondenti sunt manageri, directorii sau proprietarii de business folosindu-l intr-o proportie mult mai mica);
  • lucreaza intr-o companie care are intre 1 si 200 de angajati;
  • activeaza in resurse umane sau in IT, consultanta, servicii bancare;
  • este femeie (peste 60%);
  • are intre 25 si 34 de ani (peste 50%).

Desi un studiu demografic al utilizatorului de Linkedin in 2008 ne arata ca profilul standard este barbat de 41 de ani, respondentii nostri au definit un alt profil: cei mai multi sunt femei (indiferent daca il folosesc doar de putin timp sau de cativa ani) si au intre 25 si 34 de ani.

Este interesant ca din toti cei care au raspuns la acest chestionar, specialistii in diverse domenii sunt cei businessman sitting around tablecare par sa constientizeze in clipa de fata cel mai mult potentialul acestei modalitati de relationare cu ceilalti (si nu numai). Ei provin din companii mici sau medii ca marime si fac parte dintr-o generatie pentru care internet-ul a depasit etapa de fenomen si a devenit normalitate. Este generatia de la care ne asteptam cel mai mult sa schimbe obiceiuri si mentalitati legate de munca, valori si motivatie.

Faptul ca in cazul nostru putem vorbi de demografice oarecum diferite fata de ce arata statisticile oficiale ale LinkedIn-ului nu ne surprinde. Daca ne gandim ca suntem pe anumite domenii cu aproximativ 10 ani in urma fata de economiile dezvoltate, calculul e simplu. Intervalul de varsta este cel la care ne asteptam.

Mai surprinzator este procentul mai mare de femei decat de barbati care par sa il foloseasca la noi. Credem ca el trebuie corelat insa si cu domeniul de activitate pentru a gasi o explicatie. Cum obervam si mai sus, HR-ul este cel mai adesea domeniul in care lucreaza.

Iar HR-ul la noi este inca o lume in care majoritatea celor care activeaza sunt femei.

* Chestionarul a fost postat online, pentru o saptamina, in doua variante, un Poll realizat chiar pe LinkedIn si un chestionar cu optiunea de raspuns multiplu (care nu este oferita de LinkedIn) realizat cu ajutorul platformei Constant Contact. In decursul acestei saptamini, au raspuns 80 de persoane via LinkedIn si 160 via Constant Contact. Datele de mai sus au rezultat in urma analizei datelor stranse cu ajutorul Constant Contact.

** Interpretarea datelor acestui chestionar a fost facuta cu ajutorul Andreei Calin, fara ajutorul careia Constant Contact ar fi ramas o enigma pentru mine, iar Portal HR doar o idee frumoasa, pierduta in eter ca multe altele.


Tags: , , , ,



Comentarii

  1. ar fi de retinut ca Bobby Voicu a fost gasit pe linkedin de cei de la Yahoo cand i s-a propus sa reprezinte Yahoo in Romania

    la fel, am doi prieteni, buni profesionisti, sa le zicem A si B (dar sunt persoane reale si e caz real), A avea cont pe linkedin, B nu

    A, care lucra in Franta, a tot insistat pe langa B sa isi faca un cont si sa isi puna CV-ul pe linkedin, pana la urma B a cedat. A doua zi (!!!) a fost contactat de o firma din Olanda si chemat la interviu, acum B lucreaza de 2-3 ani in Olanda, pe un salariu de cateva mii de euro, exact in domeniul care ii place

    • @stefan murgeanu Bun venit:-) si multumesc pentru comentariu. De Bobby Voicu nu stiam, dar este un exemplu relevant pentru succesul acestei metode cu siguranta. In strainate metoda este folosita la scara larga, e aproape de la sine inteles ca se foloseste pentru recrutare. Sunt sigura ca asta va urma si la noi, si nu peste mult timp, desi cifrele acum arata altceva!

  2. Buna Madalina,

    Eu cunosc persoane care s-au folosit de LinkedIn cu succes pentru de toate: networking, angajare, vanzari. Smecheria cred eu este sa nu te bazezi pe el ca pe o solutie magica, care iti rezolva toate problemele, care iti aterizeaza instant cel mai un job s.a.m.d. E doar un instrument din trusa.

    Din pacate, multi romani vor exact asta… o solutie magica.

    Eduard

  3. ios says:

    Poate s-ar cuveni mentionata si sursa(ele). Una dintre ele este chiar grupul in cadrul caruia a fost lansat pool-ul, respectiv Jobs In Romania: http://www.linkedin.com/groups?gid=1874237 Nu de alta, insa rezultatul la care ai ajuns pare sa indice ca nici macar nu este cunoscuta acest tool oferit de linkedin.

    • @ios Multumesc pt sugestie, rezultatele sunt Putin surprinzatoare si pentru mine dar sunt convinsa ca e doar o etapa care va fi depasita curand. Sunt de altfel multe grupuri dedicate cautarii de job sau pagini e joburi la grupurile cu alte teme dar din pacate sunt insuficient cunoscute.

  4. […] Linkedin in recrutare, mit sau realitate May 20th, 2010 In urma cu 6 luni de zile, rezultatele studiului despre utilizarea Linkedin-ului au confirmat o banuiala pe care o aveam de ceva vreme. Incet dar sigur, Linkedin devine si la noi […]

  5. […] modalitati in care un jurnalist poate folosi LinkedIn LinkedIn in recrutare, mit sau realitate (I) LinkedIn in recrutare, mit sau realitate (II) Spune […]

  6. […] utilizarii celei mai populare plaforme de business networking in Romania (LinkedIn) intr-un studiu demarat prin intermediul acestui blog si reluat la un interval de 6 luni. Concluzia pare sa ramana […]

Comenteaza

Copyright © 2010 - 2016 Madalina Uceanu Design: Bogdan Gheorghe