Recrutarea prin Social Media

April 5th, 2012

Printre gandurile inceputului de an, a fost si cel legat de impactul Social Media in recrutare. Observ ca asistam la o noua schimbare a instrumentelor cu care lucram. Daca ne uitam cum se facea recrutarea in anii ’90 si apoi la nivelul la care am ajuns, putem face o lista gen…gasiti diferentele:-)

Confirmarea ideii mele mi-a parvenit la inceputul anului acesta, cand am primit o invitatie de la Cristian Manafu. Mi-a propus sa livram impreuna o sesiune de curs care sa acopere acest subiect, adresata intregului departament de resurse umane al unei companii internationale din Romania. S-a dovedit a fi o surpriza foarte placuta. Ma refer aici la deschiderea si intentia clar exprimata a organizatiei respective, si materializata deja prin solicitarea acestui curs, de a folosi canalele de Social Media pentru a-si atrage candidatii si, as adauga eu, pentru a-i retine cu mai mare usurinta pe cei existenti. Zilele acestea tocmai inchei o alta sesiune de curs deschis pe aceeasi tema, asa ca voi reveni cu perceptiile mai multor companii, deja active sau care isi planifica prezenta in Social Media pentru recrutare.

Pana atunci, pot trage totusi o concluzie dupa acest curs: suntem inca la inceput si este o perioada in care orice pas inainte va face o diferenta intr-un timp destul de scurt. De ce? In primul rand, pentru ca a-ti crea un obicei din a comunica, presupune o anumita investitie de timp. Apoi, pentru ca acest demers presupune o investitie in training si in pregatirea oamenilor care se pot ocupa de dezvoltarea unui asemenea canal, pentru ca abia mai tarziu sa poata veni indicatorii potriviti pentru masurarea impactului.

 

Adesea, din pacate, se incepe de la masurare si nu se merge mai departe in lipsa unor rezultate rapide. Este dificil sa poti anticipa impactul asteptat inainte de a incepe. In plus, cred ca orice pas facut din timp isi va dovedi utilitatea atunci cand piata isi va reveni si vom relua cresterea mai consistenta. Exemplul pe care l-am dat saptamana trecuta intr-o conferinta de PR se referea la angajatorii care si-au tratat cu respect angajatii si le-au creat acestora conditii speciale in perioada in care piata era dominata de angajator. A urmat, la inceputul anilor 2000, perioada de dominatie a angajatilor, in care oferta trebuia facuta foarte rapid sau chiar pe loc si trebuia sa includa o crestere de minim 20% a salariului actual, media fiind undeva pe la 50% crestere. Candidatul avea, de obicei, doua-trei oferte in paralel (cel putin, in Bucuresti); era foarte dificil sa iti pastrezi oamenii, daca nu le mareai semnificativ salariile sau nu te grabeai cu contraoferte, cand te anuntau ca pleaca.   Cine credeti ca a avut cel mai putin de suferit? Companiile care si-au tratat angajatii mai bine si cu mai multa consideratie decat media!
Cred ca in cativa ani, prezenta consistenta a unui angajator in social media va incepe sa dea rezultate. Ceea ce trebuie sa-si asume, insa, orice companie atunci cand incepe sa construiasca un canal de comunicare si o strategie de atragere si retinere a oamenilor, este faptul ca rezultatele demersului se vad doar in timp si, deci, nu raspund cerintelor imediate ale operationalului, care cere investitii in solutii in timp real.
Astept cu interes momentul in care vom avea ce evalua si vom putea vedea si intelege ce anume a facut diferenta. Oricum, cred ca este oportun sa fim atenti la ce fel de seminte sadim, chiar daca abia peste cativa ani ne va veni confirmarea ca a rasarit ce trebuia.

 

Tags: , , ,



Comentarii

  1. Alin Vlad says:

    Intotdeauna ma bucur sa citesc posturi care nu vorbesc de Social Media ca tool de Marketing (doar).

    Si ma bucur sa vad profesionisti romania open-minded care realizeaza potentialul Social Media pentru orice aspect al unui business.

    • madalina says:

      Multumesc pentru comentariu, desi aparent fara legatura cu Marketing-ul prin Social Media, si recrutarea prin acest canal are o compoenenta importanta de branding, de data aceasta employer branding, care ajuta la succesul unui asemenea demers. Sper oricum sa putem vorbi curand despre mai multe studii de caz si cifre concrete in urma unor campanii din Romania.

  2. […] celei de-a doua zile a fost Recrutarea prin Social Media. Dupa o serie de informatii despre nivelul de dezvoltare a platformelor de comunicare, am continuat […]

  3. […] in cea de-a doua zi a fost Recrutarea prin Social Media. Dupa o serie de informatii despre nivelul de dezvoltare a platformelor de comunicare, am continuat […]

Comenteaza

Copyright © 2010 - 2018 Madalina Uceanu Design: Bogdan Gheorghe